15, rue Mondrel

Manager: Anne-Claire Fillâtre
Musée des Commerces et des Marques
Domestic life

Musée des Commerces et des MarquesThrough a long period of inventory, the «Marzorati» collection, previously exposed in Lignerolles, has been studied with precision. It is mostly a collection of advertising items for brands and retail trade. Most of them are the testimony of a bygone age: from the end of the 19th century to the emergence of the consumer society in the 50's. Mr Marzorati's will was, through those items, to keep record of this era of specialized and convenience stores in rural areas... The exhibition recounts this evolution in three steps: • Retail stores in rural areas, at the late 19th-early 20th centuriesModern times: emergence of chain stores and department stores, appearance of trademarks, the expansion of advertising • Contemporary times (from the post-war years until today): the evolution of the society, the distribution methods and the brands, the golden years of advertising... Each floor is dedicated to one of these times. The exhibition shows the evolution of the entire French society and specifically the Norman rural society, through changes in trade, brands and advertising from 1880 until today. It regularly focuses attention on local trademarks, companies or stores.

Currently at the museum...
evenement" Le déjeuner sur l'herbe... 150 ans après "
01/04/2015au14/06/2015

Par Yamada Akitoshi, Nathalie Bizard, Jean-Claude Callaud, Christian Champagne, Daniel Liard, Marianne Monhée, Karen Papacek, Jean-Pierre Champdavoine, Julien Penchenat... Cette exposition rassemble les oeuvres d’une dizaine de peintres de talent vivant dans le Perche. Avec leur sensibilité, leur technique et leur imagination, ils vous proposent une relecture de cette grande thématique de l’histoire de l’art.

2€ par personne

Du mardi au dimanche

De 10h à 12h30 et de 14h à 18h

09/07/2015
Insolites, emblématiques ou oubliés du public, des objets seront mis à l'honneur et expliqués pendant quelques minutes.

Tous les jeudis, à 14h30, 15h30 et 16h30, des rendez-vous vous sont donnés dans le Musée des Commerces et des Marques. Ce laps de temps permettra à nos guides de vous expliquer en quelques mots un objet exposé dans le musée. Insolites, emblématiques ou oubliés du public, ces objets seront mis à l'honneur pendant quelques minutes. « 5 minutes, un objet » est un rendez-vous livre conçu pour tous et compris dans le prix de la visite.

16/07/2015

23/07/2015